"לכו למתחרדים" • העירייה מעוניינת שהציבור החרדי יבוא לנצרת עילית"

דוד לזר No Comments on "לכו למתחרדים" • העירייה מעוניינת שהציבור החרדי יבוא לנצרת עילית"
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרויקט פתרונות הדיור 'לכו למתחרדים' של 'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' עלה גם הבוקר והפעם שוחחו בצלאל קאהן ודוד חכם עם שלמה סטריזובר מהעיר נצרת עילית, אליהם הצטרף כבכל יום ד"ר משה לייבוביץ ממקימי העיר ביתר עילית.

ליבוביץ פתח ואמר כי "לאחר שהיינו בעפולה, אופקים וקרית גת, הגיעה מקומה של נצרת עילית".

"נצרת עילית זו תופעה מאוד מעניינת, שנים רבות מנסים להגיע לשם, דווקא השר אורי אריאל ביקש מני לעשות עבודה יסודית לפני כשנתיים, יחד עם גבסו, ראש העיר. ואם נצרת תתפתח עד צומת גולני, יהיו שם 15 אלף יחידות דיור, וכבשנו את הנושא הזה וייעדנו גם את הגליל", אמר לייבוביץ.

סטריזובר סיפר כי "אני מתגורר בהר יונה, קרוב לחצי שנה, התחלתי בעיר הוותיקה, יש שם קהילה של 10 עד 15 אברכים, בעיר הוותיקה".

"המחירים כיום בהר יונה – 600 אלף שקל ומעלה לדירה, בעיר הוותיקה המחיר ל-3 חדרים – 300 אלף שקל, דירה יפה במקום רגיל עם אוכלוסייה נעימה וטובה", לדבריו, "כיום, יש אברכים שקונים להשקעה, קונים ומשכירים ויש אנשים שממש כעת קונים בשביל לגור בדירה, תופעה מתרחבת, בפרט שכעת הר יונה מתפתח עם מוסדות. מתווך אמר לי שקרוב ל300 דירות קיימות בנצרת עילית כעת עבור המגזר החרדי".

ליבוביץ אמר כי "נצרת עילית היא פנינה של הגליל, מחירים ברצפה, דירות יפיפיות במחיר של 300 אלף שקל, הר יונה ישלים את הצרכים, אפשר לפתח באזור – קהילה יפיפה".

סטריזובר סיפר על מצב המוסדות בהר יונה ואמר כי "בהר יונה יש קהילה גדולה של 120 איש, קהילה ענקית, יש כאן את כל מוסדות הציבור, חיידר לבנים ולבנות, ויש דיבורים על פתיחת בית ספר, ומכל הבחינות זה יכול להתפתח למשהו גדול מאוד".

ליבוביץ הוסיף כי "יש פוטנציאל לפתח תעסוקה מאוד רצינית בפרט שהאיזור שם מלא בעסקים ומפעלים".

לדבריו של סטריזובר, "העירייה ומנהלי האגפים מעוניינים שהציבור החרדי יבוא לנצרת עילית, העירייה מאוד קשובה למגזר החרדי. הם יזמו איתנו פגישה ושאלו לכל הצרכים שלנו".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות